İZNİK OVA KÖYLERİ SULAMA BİRLİĞİ

TEŞKİLAT YAPISI VE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, iş mevzuatı hükümlerine göre hizmet akdine bağlı olarak istihdam edilecek sürekli Birlik personelinin nitelikleri ve sayılarını, işe alınma esaslarını, çalışma usul ve esasları ile görev, hak, yetki ve sorumluluklarını tespit etmektir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu ve Birlik Ana Statüsünün 44 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

  1. a) Ana Statü: İznik Ova Köyleri Sulama Birliği Ana Statüsünü,
  2. b) Başkan: İznik Ova Köyleri Sulama Birliği Birlik Başkanını,
  3. c) Birlik: İznik Ova Köyleri Sulama Birliğini,

ç) Denetim Kurulu: İznik Ova Köyleri Sulama Birliği Denetim Kurulunu,

  1. d) Kanun: 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanununu,
  2. e) Personel: İznik Ova Köyleri Sulama Birliğinde çalışan 4857 sayılı İş Kanununa tabi personeli,
  3. f) Yönetim Kurulu: İznik Ova Köyleri Sulama Birliği Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Birliğin İnsan Kaynakları Politikası ve Uygulaması

Birliğin insan kaynakları politikasının amacı ve tespiti

MADDE 4 – (1) İnsan kaynakları politikasının amacı, Birliğin görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi için, ihtiyaç duyulan niteliklere sahip personelin istihdamını ve bu personelin niteliklerinin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamaktır.

(2) İnsan kaynakları rejimi ve politikası, Başkan tarafından belirlenir.

(3) İnsan kaynakları politikasının izlenmesi, uygulanması ve geliştirilmesinden Başkan sorumludur.

Birliğin insan kaynakları politikasının ilkeleri

MADDE 5 – (1) Birliğin insan kaynakları politikasının temel ilkeleri şunlardır:

  1. a) İşin gerektirdiği niteliklere sahip kişilerin seçimini, işe alınmasını ve görevlendirilmesini gerçekleştirmek ve personelin işin gereğine göre bilgi donanımını sağlamak,
  2. b) Birliğin amaçları doğrultusunda etkin ve verimli çalışmasını sağlamak ve hizmet kalitesini yükseltmek için personelin yaratıcılığını, girişimciliğini, başarı ve çabasını desteklemek ile buna ilişkin sistemler geliştirmek, işin niteliğine uygun rahat ve güvenli bir iş ortamını ve çalışma şartlarını sağlamak,
  3. c) Personeli; etkinlik ve verimlilik ilkelerine bağlı olarak, maliyet ve tasarruf bilinci içinde çalıştırmak,

ç) Birlikte çalışma bilincinin oluşturulması ve güçlendirilmesi için Birlik çalışanları arasında işbirliği ve dayanışmayı geliştirici ve motivasyon sağlayıcı tedbirleri almak,

  1. d) Personelin mesleki ve kişisel yönden yetişmesi ve gelişmesi bakımından eşit ve uygun imkânlar sağlamak,
  2. e) İstihdam edilecek personelin seçiminde, Birliğin çalışma esas ve usullerine ilişkin ilkeler ve görevin gerektirdiği uzmanlık bilgisine öncelik vermek, personelin bilgi ve yeteneklerine uygun görevlerde çalışmasını sağlamak,
  3. f) İnsan kaynakları politikasının oluşturulması sürecine personelin katılımını sağlamak, personelin düşünce, görüş ve önerilerini Birlik yönetimine kolaylıkla aktarabilmesini temin etmek, bu çerçevede haberleşme usul ve imkânlarını geliştirmek ve diğer tedbirleri almak.

Birliğin insan kaynakları ihtiyacının planlanması

MADDE 6 – (1) Personel alımına ve politikasına esas olmak üzere, Başkan tarafından, gelecek yılların insan gücü ihtiyacı hakkında nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yapılır ve bu ihtiyacın Birlik içinden ve/veya dışından hangi kaynaklardan sağlanacağı hususu bir plana bağlanır.

(2) İnsan kaynağı ihtiyaç planının hazırlanmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur:

  1. a) Birliğin mevcut yapısının, ortaya çıkacak veya ortaya çıkması muhtemel yeni ihtiyaçları karşılayıp karşılayamayacağı,
  2. b) Birliğin faaliyet alanının zaman içerisindeki değişimlere göre alması muhtemel yeni şekli ve bu çerçevede iş hacminde beklenen gelişmeler,
  3. c) Birliğin içinde ihtiyaç duyulan eğitim ve yetiştirme faaliyetleri,

ç) Personel istihdamını etkileyen teknolojik yenilikler ve insan kaynağındaki niteliksel gelişmeler,

  1. d) Bütçe imkânları.

(3) İnsan kaynakları ihtiyacının planlanması ve karşılanması konusunda, gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliğine gidilebilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Teşkilat Yapısı ve Birimlerin Çalışma Usul ve Esasları

Birlik teşkilâtı

Madde 7- Birlik teşkilâtı; Birlik Müdürü, İşletme ve Bakım Birimi ile İdari ve Malî İşler Biriminden oluşur.

Birlik Müdürü, Başkana bağlı olarak çalışır. İşletme ve Bakım Birimi ile Mali İşler Birimi Müdüre bağlı olarak görev ifa ederler.

Birlik Müdürü

MADDE 8- (1) Birlik müdürü sulama planlaması, bitki su tüketimi, sulama tesislerinin bakım onarım hizmetleri konusunda temel eğitimin verildiği fakülte veya yüksekokul veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmuş kişiler arasından istihdam edilir. Birliğin atanmış en üst yöneticisi olan Birlik müdürü;

  1. a) Birliğin sorumluluğundaki sulama tesislerinin teknik gereklilikler ve çiftçi talepleri göz önüne alınarak rasyonel bir şekilde işletilmesini,
  2. b) İşletme ve Bakım, İdari ve Malî İşler birimlerinin çalışma programlarının hazırlanmasını,
  3. c) Birimler arasındaki koordinasyonunu,

ç) Birlik başkanın bir yönerge ile devredeceği diğer işlerin yapılmasını sağlamakla yükümlü ve görevlidir.

(2) Birlik müdürü ayrıca, birlik seçim işlerinin yürütülmesi ve 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu ve Birlik Ana Statüsünde öngörülen diğer işleri yürütmekle sorumludur.

(3) Birlik Müdürü, kendisine bağlı birimlerin işlerinin yürütümünden ve diğer birlik faaliyetlerinden dolayı Başkana karşı sorumludur.

İşletme ve Bakım Birimi

MADDE 9- (1) İşletme ve bakım birimi, birliğin işletme, bakım, onarım ve yönetiminden sorumlu olduğu sulama tesislerinin en verimli şekilde hizmet vermesini sağlamakla görevlidir. Bunun için her türlü önlemi almak ve çalışmayı gerçekleştirmek bu birimin sorumluluğundadır.

(2) Birim, işletme, bakım, onarım, makine, teçhizat konularında görev yapmak üzere istihdam edilmiş yeterli sayıda personelden oluşur.

İdari ve Malî İşler Birimi

MADDE 10- (1) İdari ve Mali İşler Birimi, birliğin kendi içinde ve diğer kişi ve kuruluşlarla ilişkilerini sağlayacak yazışmaların, arşivleme vb. hizmetlerin yapılmasını, birliğin gelir ve giderlerine yönelik evrakın düzenlenmesini, tahakkuk, tahsilât ve ödemelerin yapılması, birlik personelinin özlük hakları ile ilgili işlemlerin yapılmasını sağlar.

(2) İdari ve malî işler biriminden birlik saymanı sorumludur.

(3) Birlik saymanı ekonomi ve/veya muhasebe alanında eğitim almış olanlar arasından istihdam edilir.

(4) İdari ve Mali İşler Birimi, sayman, yazı işleri sorumlusu ve tahsildardan oluşur.

(5) Sayman aşağıdaki görevleri ifa eder:

  1. a) Birliğin gelir ve giderlerine yönelik evrakların düzenlenmesi işlemlerini yapmak,
  2. b) Tahakkuk ve tahsilât işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  3. c) Ödemelerin gerçekleştirilmesini sağlamak,

ç) Birlik bütçesine ilişkin işlemleri gerçekleştirmek,

  1. d) 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu ve Ana Statü ile diğer düzenleyici işlemlerin öngördüğü işlemleri yürütmek,
  2. e) Birlik başkanının verdiği diğer görevleri yürütmek.

(6) Tahsildar aşağıdaki görevleri ifa eder:

  1. a) Önceden tahakkuklandırılmış (beyanı düzenlenmiş) alacakların tahsilâtını yapıp, kalan kısmına senet düzenlemek ve seneti kambiyo defterine işleyip, takibini yapmak.
  2. b) İlgili gün içerisinde kestiği makbuzlara göre gün sonunda irsaliye düzenleyip, düzenlediği irsaliyeyi ve ilgili makbuzları saymanlığa vermek.
  3. c) Vadesi gelmesine rağmen tahsil edilemeyen senetleri, herhangi bir işleme gerek kalmaksızın vade gününün ertesi iş günü Birlik Saymanlığına bir üst yazı ile vermek.

ç) Takipli ve tahakkuklu alacaklardan gelen tahsilâta makbuz düzenlemek.

  1. d) Takipli ve Tahakkuklu alacakların takibini yapmak.
  2. e) Saymanın verdiği diğer görevleri yürütmek.

(7) Yazı İşleri Sorumlusu aşağıdaki görevleri ifa eder:

  1. a) Birlik Başkanlığı, Birlik Müdürlüğü, İşletme ve Bakım Birimi ve İdari ve Mali İşler Biriminin yazışmalarını yürütmek.
  2. b) Mal veya hizmet alımına ilişkin ihale ve doğrudan temin evraklarının hepsini ilgili birimlerce gelen talepler doğrultusunda hazırlamak.
  3. c) Birlik Personelinin izinlerini, sevklerini ve raporlarını takip ederek, bir yazı ile Birlik Muhasebesine ve mutemetliğe bildirmek.

ç) Çalışan personelin tüm özlük işlerini yapmak, personel özlük dosyalarını tutmak.

  1. d) Postaya verilecek birlik evrakının tüm posta işlemlerini takip etmek, posta listelerini düzenlemek.
  2. e) Birliğe gelen yazılar, birliğin gönderdiği yazılar için gelen ve giden evrak defterini ve dosyalarını ayrı ayrı tutmak.
  3. f) Daire içi yazışmalarla ilgili ayrı bir defter ve dosya tutmak ve daire içi evrak zimmet defteri kayıtlarını yapmak.
  4. g) Gelen ve giden yazıların gördüğü işlemleri takip etmek ve sonuçlarından ilgili birimlere bilgi vermek.
  5. h) Verilen diğer görevleri yürütmek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personelin İstihdam Usulleri

Genel ilkeler

MADDE 11– (1) Birlik Müdürü ve Birlikte istihdam edilecek tüm personelde;

  1. a) 2527 sayılı Türk Soylu Yabancıların Türkiye'de Meslek ve Sanatlarını Serbestçe Yapabilmelerine, Kamu, Özel Kuruluş veya İşyerlerinde Çalıştırılabilmelerine İlişkin Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla Türk vatandaşı olmak,
  2. b) 18 yaşını tamamlamış olmak,
  3. c) Affa uğramış olsa bile Devletin güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkum olmamak,

ç) 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu ve Birlik Ana Statüsünde yer alan özel şartları taşımak,

  1. d) Birlikte çalışmasına engel herhangi bir sağlık problemi bulunmamak, şartları aranır.

(2) Birlik, istihdam edeceği personelin niteliklerine göre farklı süreli, ücretli ve farklı şartlara tabi iş akitleri yapabilir.

İşe alınanlardan istenecek belgeler

MADDE 12 – (1) Birlikte Ek-1’de belirtilen kadro pozisyonlarına alınan personelden aşağıdaki belgeler istenir:

  1. a) T.C. Kimlik Numarası beyanı,
  2. b) Diploma ya da mezuniyet belgesinin aslı veya Birlikçe aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra onaylanacak sureti,
  3. c) Dört adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf,

ç) Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,

  1. d) Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir durum olmadığına dair yazılı beyanı,
  2. e) Sabıka kaydı olmadığına dair yazılı beyanı,
  3. f) Varsa daha önce çalıştığı işlere ait hizmet belgesi,
  4. g) Sigortalı hizmeti olanların Sosyal Güvenlik Kurumundan, Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerinden veya çalıştığı kuruluşlardan alacakları ve aşağıda belirtilen bilgileri ihtiva eden belgeler,

1) Sigortalı hizmetin başlangıç ve bitiş tarihleri,

2) Prim ödeme gün sayısı.

(2) Adaylarda;

  1. a) Göreve alınacağı birimle ilgili eğitiminin olması,
  2. b) Diksiyonunun düzgün, ikna kabiliyetinin yüksek olması,
  3. c) Birliği diğer kurumlar ve çiftçiler nezdinde temsil edebilecek düzeyde genel kültüre sahip olması,

ç) Takım çalışma ruhuna ve girişken karaktere sahip olması, özellikleri aranır.

İşe alma usulü

MADDE 13 – (1) Birlik personelinin işe alınması işlemleri, 09.08.2009 tarihli ve 27314 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarına İşçi Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.

Görevlendirme

MADDE 14– (1) Yapılan sınavı kazananların ve işe alınanların, Birlikteki pozisyonlarda görevlendirilmesi ile ilgili işlemlerinin yapılabilmesi için, göreve başlama çağrısının kendilerine tebliğ edildiği günden itibaren mücbir sebepler dışında bir hafta içerisinde Birliğe müracaat etmeleri gerekir.

(2) Yapılan tebligata rağmen, tebliğ tarihinden itibaren bir hafta içerisinde müracaat etmeyenler ile tebligat adreslerinde bulunmamaları nedeniyle kendilerine tebligat yapılamamış olanların görevlendirilmesi yapılmaz. Bu şahıslar Birlikten herhangi bir hak talep edemezler.

(3) Sahte belge ibraz ettiği veya gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu ya da Birlikte çalışmak için gerekli nitelikleri taşımadıkları sonradan anlaşılan adayların görevlendirme onayları iptal olunur ve sözleşmeleri feshedilir. Birlik tarafından ilgili kişiye yapılan ücret, sigorta, seyahat ve diğer bütün ödemeler ilgiliden tahsil edilir.

Personelin istihdamı ve deneme süresi

MADDE 15 – (1) Başkanlıkça Birlikte ilk defa çalıştırılması uygun görülen adaylar ile en fazla iki ay deneme süreli; belirsiz/belirli süreli iş akdi yapılır. Deneme süreli iş akdi, Başkan ile imzalanır.

(2) Deneme süresi sonunda Birlikte çalışması uygun bulunmayan personelin sözleşmesi, Başkan tarafından bildirim süresine gerek olmaksızın ve tazminatsız feshedilir. Kişinin çalıştığı günlere ilişkin ücret ve diğer hakları saklıdır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Ekonomik, Mali Haklar ve Personelin Sorumlulukları

Aylık ücret ve diğer mali haklar

MADDE 16 – (1) Birlik personeline ödenecek aylık ücret ile diğer mali hakların üst sınırı Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Aylık ücret ve diğer mali hakların belirlenmesinde görevin gerektirdiği yetki ve sorumluluklar göz önünde bulundurulur.

Mevzuat hükümlerine uyulması

MADDE 17 – (1) Personel, görevini tam ve zamanında yapmak ve görevi ile ilgili mevzuat hükümlerini bilmek ve bunlara uymakla yükümlü ve aksine davranışlardan sorumludur. Ayrıca, Birlikle ilgili mevzuatı ve değişikliklerini izlemekle de yükümlü ve sorumludur.

(2) Personel, Birlik tarafından uygun görülen bilgilendirme ve yeniliklere yönelik kurs, seminer ve konferans gibi çalışmalara katılmakla ve görevine yönelik olarak kendisini yetiştirmekle yükümlüdür.

Eğitim

MADDE 18 – (1) Personel, Başkan onayı ile Birliğin faaliyetleri ve görevleri ile ilgili konularda veya mesleki eğitim amacıyla yurt içinde kurslara ve seminerlere gönderilebilir.

(2) Birlik, personelinin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla gerekli gördüğü eğitim faaliyetlerini, Başkan tarafından hazırlanacak bir program dâhilinde gerçekleştirebilir. Bu faaliyetlere ilişkin harcamalar Birlik tarafından karşılanır.

Talimatlara uyma ve kanunsuz emir

MADDE 19 – (1) Personel, yöneticilerinin talimatlarına uymakla yükümlüdür. Personel, verilen talimatın mevzuat hükümlerine aykırı olduğunu görürse, bu talimatı yerine getirmez ve söz konusu aykırılığı gerekçesiyle birlikte o talimatı veren yöneticiye bildirir. Yönetici talimatında ısrar eder ve bu talimatını yazılı olarak yinelerse, personel talimatın gereklerini yerine getirmek zorundadır. Ancak bu durumda talimatın yerine getirilmesinden doğacak sorumluluk tamamen, talimatın öngörülen şekilde yerine getirilmesi şartıyla, talimatı verene aittir.

(2) Konusu suç teşkil eden talimat ise hiçbir biçimde yerine getirilemez. Böyle bir talimatı yerine getiren personel de talimatı verenle birlikte sorumlu olur.

Görev anlayışı ve sorumluluk

MADDE 20 – (1) Personel, çalışma saatleri içinde görevinin başında bulunur ve çalışmasının tümünü işine hasreder.

(2) Personel, kendisine verilen görevin gereği gibi yapılmasından, yönetimi kendisine ait olan birimle ilgili işlerin düzenli ve eksiksiz yürütülmesinden, bu yolda meydana gelecek aksaklık ve zararlar ile yaptığı işlerin sonucundan bizzat sorumludur. Ayrıca personel, yöneticisi oldukları çalışma birimlerinde, Kanunda ve Ana Statüde belirtilen görevleri zamanında, eksiksiz ve doğru olarak yapmak ve yaptırmakla ve maiyetindeki personeli, görevin nitelik ve gereğine göre yetiştirmekle görevli ve sorumludur.

(3) Personel, göreviyle ilgili olarak edindiği ve Birlik tarafından alınacak karar ve tedbirler ile bunların uygulanmasını etkileyebilecek nitelikteki bilgileri yöneticilerine zamanında bildirmek zorundadır. Ayrıca personel, Birliğe vermekle yükümlü olduğu bilgi ve belgeleri zamanında, eksiksiz ve gerçeğe uygun olarak vermek zorundadır.

Özen ve tazmin sorumluluğu

MADDE 21 – (1) Personel, görevlerini dikkat, özen ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen Birlik mallarını korumak, verimlilik ve kârlılık esaslarına göre kullanmak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak, göreviyle ilgili belge, araç ve gereçleri yetki verilen yerler dışına çıkarmamak ve özel işlerinde kullanmamakla yükümlü ve görevlerinin tam ve zamanında yerine getirilmesinden yöneticilerine karşı sorumludur.

(2) Personel, görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduğunu Birlik içinde ve dışında söz, fiil ve davranışlarıyla göstermek zorundadır.

(3) Personel işin yapımı sırasında görevinin gerektirdiği özeni göstermekle yükümlü olup, kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği sonucu bu Yönetmeliğe aykırı davranılması suretiyle Birliğin herhangi bir zarara uğramasına neden olması halinde, bu zararı tazmin etmekle yükümlüdür.

İş sahipleriyle ve iş arkadaşlarıyla ilişkiler

MADDE 22 – (1) Personel, doğrudan doğruya veya aracı eliyle iş sahiplerinden borç para ve hediye isteyemez ve görevi sırasında olmasa dahi menfaat sağlama amacı ile hediye kabul edemez. Ancak; Başkan ve Birlik çalışanlarına görevlerinden dolayı verilmiş olan hediyeler, Birlik demirbaş defterine kaydolunur.

Devir ve teslim yükümlülüğü

MADDE 23 – (1) Görevi sona eren veya geçici olarak görevinden ayrılan personel, saklamakla yükümlü ve sorumlu oldukları uhdelerinde bulunan para ve para hükmündeki değerleri, kıymetli evrakı, resmi belgeleri, demirbaşları ve diğer araç ve gereçler ile yapmakta oldukları işleri, görevlerinden ayrılmadan önce yöneticileri tarafından gösterilecek kimselere, böyle biri gösterilmemişse bizzat yöneticilerine, zorunlu ve mücbir sebepler dışında, usulüne uygun olarak aynı gün içerisinde devir ve teslim etmek zorundadır.

(2) Devir ve teslim yükümlülüğünü yerine getirmeyen personel görevinden ayrılamaz.

(3) Hastalık, ölüm, tutukluluk ve benzeri zorunlu haller ile kendinden sonraki yetkili personele devir ve teslimden kaçınma durumunda devir ve teslim; yerine görevlendirilen personele, üç kişiden oluşan bir devir kurulu aracılığı ile devredilir. Devir ve teslim yükümlülüğünün yerine getirilmemesinden dolayı Birliğin uğrayacağı her türlü zarar ve ziyandan, buna sebep olan personel sorumludur.

Sır saklama yükümlülüğü

MADDE 24 – (1) Personel, görevi icabı kendilerine intikal etmiş olan bilgi ve belgeleri saklı tutmak zorunda olup, bu çerçevede açıklanmaması gereken veya açıklandığında Birliği maddi veya manevi olarak zarara uğratabilecek bilgileri açıklayamaz. Aksi takdirde, Birlik uğradığı maddi ve manevi zararın karşılanmasını sağlamak amacı ile dava açabileceği gibi sırrı açıklayan şahıs hakkında Savcılığa suç duyurusunda da bulunabilecektir. Bu yükümlülük personelin Birlikten ayrılması halinde dahi devam eder.

Mal bildiriminde bulunma yükümlülüğü

MADDE 25 – (1) Birlik yönetim ve denetim kurulu üyeleri, kendileri ile eşlerine ve velayetleri altındaki çocuklarına ait olan taşınır ve taşınmaz mallar, alacak ve borçlar ile malvarlığına dahil diğer hususlar hakkında, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu ile 10/8/1990 tarihli ve 90/748 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelikte belirlenen usullere göre, mal bildirimi beyannamesi vermek ve bunlarda meydana gelecek önemli değişiklikleri en geç bir ay içerisinde Birliğe bildirmek zorundadır. Ayrıca sonu sıfır ve beş ile biten yılların en geç Şubat ayı sonuna kadar mal bildirimleri yenilenir.

Yayın, demeç ve konferanslar için izin

MADDE 26 – (1) Personel tarafından, Birliğin faaliyetleri konusunda kitap veya dergi ve gazetelere yazı yazmak ya da demeç ve konferanslar vermek gibi işler ile yazılan herhangi bir kitap veya yazıda Birlikteki unvanını kullanmak, Başkan veya vekilinin iznine bağlıdır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Siyasi faaliyet

MADDE 27 – (1) Personel, Birliğin imkânlarını kullanarak herhangi bir siyasi partinin veya görüşün propagandasını yapamaz, afiş, ilan ve benzeri yayın araçlarını kullanamaz ve dağıtamaz, Birlikteki görevini yaparken herhangi bir siyasi parti lehine veya aleyhine hareket etme amacı güdemez ya da Birlik personelini siyasi olarak etkilemeye çalışamaz. Aksi yönde hareket edenlerin iş akitleri tek taraflı olarak iptal edilir.

Çalışma süreleri

MADDE 28 – (1) Birlik personelinin haftalık çalışma süresi en çok 45 saattir. Bu süre, haftanın çalışılan günlerine eşit şekilde bölünerek uygulanır. Çalışma süresi, haftada altı gün olarak ta uygulanabilir. Ancak personel, kendisine verilen görevleri, çalışma saat ve sürelerine bağlı kalmaksızın, en kısa sürede ve en iyi şekilde sonuçlandırmak zorundadır.

Vekâlet

MADDE 29 – (1) Başkan, birlik müdürü veya birim amirlerinin, izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı seyahat veya diğer nedenlerle görevde bulunamadıkları sürelerde söz konusu görevler, vekâleten yürütülebilir. Başkanın izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı seyahat veya diğer nedenlerle görevde bulunamadığı sürelerde, 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu ve Birlik Ana Statüsü hükümlerine göre hareket edilir.

(2) Yerine vekâlet edilen, göreve başladığı anda, vekâlet işlemi kendiliğinden sona erer.

(3) Bütün vekâleten görevlendirmeler Başkanın onayına tabidir.

Yönetmelikte belirtilmeyen hususlar

MADDE 30 – (1) Bu Yönetmelikte düzenlenmeyen konularda, 08/03/2011 tarihli ve 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu, diğer ilgili iş mevzuatı hükümleri ile Birlik Ana Statüsü hükümleri uygulanır.

(2) Birlikte toplu iş sözleşmesi bulunması halinde, toplu iş sözleşmesi kapsamındaki işçilere öncelikle Toplu İş Sözleşmesi hükümleri uygulanır.

Düzenleme yetkisi

MADDE 31 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanması sırasında doğacak tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya, bu hususta gerekli her türlü bilgi ve belgeyi istemeye Başkan yetkilidir.

İş akdi

MADDE 32 – (1) İş akitleri, personelin istihdam edileceği pozisyon ve personelin özellikleri dikkate alınarak her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere düzenlenir.

(2) İş akdi birinci fıkra hükmüne uygun olarak Başkan tarafından düzenlenir.

Performans değerlendirme

MADDE 33 – (1) Birlik personeline uygulanacak performans değerlendirme sistemi, Başkan tarafından yürürlüğe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 34 – (1) Bu Yönetmelikle, 2010 yılı 1.Olağan Meclis Toplantısında alınan 14.04.2010 tarih ve 13 sayılı Birlik Meclis kararı ile uygulamaya konan İznik Ova Köyleri Sulama Birliği Teşkilat Yapısı, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

Kazanılmış Hakların Saklılığı

Geçici Madde 1- (1) Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce görevlendirilmiş personelin hakları saklıdır.

Yürürlük

MADDE 35– (1) Bu Yönetmelik, 24.04.2013 tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 36 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.

EK-1

KADRO POZİSYONLARI

ÜNVANI BAĞLILIĞI MEZUNİYETİ SAYISI
Birlik Müdürü Birlik Başkanı Fakülte veya Yüksekokul 1 (bir)
İşletme ve Bakım Sorumlusu (Teknik Bölüm Şefi) Birlik Müdürü En az Lise veya Dengi Okul Mezunu 1 (bir)
İdari ve Mali İşler Sorumlusu (Sayman) Birlik Müdürü Ekonomi ve/veya Muhasebe 1 (bir)
Yazı İşleri Sorumlusu Sayman En az Lise veya Dengi Okul Mezunu 1 (bir)
Tahsildar Sayman En az Lise veya Dengi Okul Mezunu 1 (bir)
Arazi İşçileri Şefi

(Sulama Görevlileri Şefi)

İşletme ve Bakım Sorumlusu En az İlkokul Mezunu 1 (bir)
Pompa Operatörü

(Elektrik Teknisyeni)

İşletme ve Bakım Sorumlusu En az Lise veya Dengi Okul Mezunu 3 (üç)
Operatör Arazi İşçileri Şefi

(Sulama Görevlileri Şefi)

En az İlkokul Mezunu 1 (bir)
Arazi İşçisi

(Sulama Görevlisi)

Arazi İşçileri Şefi

(Sulama Görevlileri Şefi)

En az İlkokul Mezunu 7(yedi)

 

TOP